دبیرستان پسرانه علوم پزشکی(متوسطه دوره اول) اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه

بهترین مواد غذایی برای زمانی که هوا آلوده است

 آلودگی هوا یکی از معضلات زندگی مدرن و صنعتی است. مردم کشورهای در حال توسعه بیشتر در معرض هوای آلوده قرار دارند. در این مطلب نگاهی مختصر به آلودگی هوا و برخی راهکارهای مقابله با عوارض آن می‌پردازیم.

 وجود هر ذره معلق نامعمول در هوا، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در عملکرد طبیعی ارگان‌های بدن شود که به این ذرات سموم موجود در هوا گفته می‌شود. طبق داده‌های موجود، از اصلی‌ترین آثار این سموم یا همان آلودگی هوا بر بدن می‌توان به مواردی همچون تنفس، قلب و عروق، چشم، پوست، اعصاب، خون، سیستم ایمنی و سیستم تولیدمثل بدن اشاره کرد.

ادامه مطلب...

چگونه اهدافمان را اولویت بندی کنیم

همه ی ما در زندگی اهدافی را دنبال می کنیم که بعضا این هدف ها خیلی ارتباطی به هم ندارند، ولی مایل هستیم در راه تمامی آنها قدم بر داریم. از سویی مشغله های زندگی به ما کم تر این اجازه را میدهند که به آسانی برای تمامی این اهداف گام برداریم.

اولویت بندی اهداف هم کار سختی است و هم در صورت انجام ندادن آن، یاس و نا امیدی را به زندگی خویش وارد می کنیم. پس بهتر است برای آنکه بتوانیم برنامه ی زندگی خویش را مدیریت کنیم و از تشویش و استرس به دور باشیم، اهداف را اولویت بندی کنیم.

 

هنگامی که لیست خود را اولویت بندی می کنید، متوجه می شوید که چه کاری را باید انجام دهید؛ و پس از آن چه کاری را باید بکنید. از این که بگذریم، هنگامی که کارهایتان را اولویت بندی می کنید، متوجه می شوید کدام کار مهمتر و کدام کار از اهمیت کم تری برخوردار است.

ادامه مطلب...

چه کارهایی نباید قبل از خواب انجام شود

خواب آسان 

بدن انسان برای حفظ سلامت و یا تسریع روال بهبودی خود به خواب کافی نیاز دارد. خواب ناکافی می‌تواند پیامدهایی مثل افزایش وزن، سیستم ایمنی ضعیف، و بی حوصلگی در روزبعد را سبب شود.

خوردن غذا های چرب

غذا های چرب نه تنها سبب میشوند تا صبح روزبعد احساس ناخوشایندی داشته باشید، بلکه معده را مجبور می‌کنند تا برای گوارش کل غذا پیوسته فعال باشد

زل زدن به یک نمایشگر

نور آبی منتشر شده از نمایشگر لپتاپ یا تبلت  مغز را تحریک می‌کند و به آرامش رسیدن بدن و احساس این‌که دوران خواب فرا رسیده است را دشوار می سازد. حتی تماشای برنامه محبوبتان در تلویزیون میتواند به قیمت از دست رفتن خواب خوب شبانه تمام شود.


ورزش هوازی شدید

ورزش منظم یکی از عوامل کلیدی برای خواب خوب شبانه قلمداد میشود، اما رفتن دیر هنگام به باشگاه به هیچ وجه ایده خوبی قلمداد نمیشود.  جدا از نیاز به غذا خوردن پس از ورزش، سطوح تپش قلب و انرژی نیز افزایش مییابند، که دراین شرایط بدن و ذهن در کسب آرامش کافی برای به خواب رفتن دچار مشکل می‌شوند. برای به خواب رفتن آسان شبانه ورزش شما حداقل سه ساعت پیش از خواب باید تمام شده باشد.

ادامه مطلب...

حتما می‌توانی اگر مثبت اندیش باشی

حتما می‌توانی!

انسان برای برخورداری از شادی باید خودش را باور کند.

خوش بین باشید

وقتی باور داری که می‌توانی، حتما می‌توانی!

باور خود را در عملکردتان پیاده کنید.

 

هر آنچه که باید،را انجام بده و به تحقق آرزوهایت ایمان داشته باش؛ هر آنچه که باشند.

کسانی که به توانایی‌های خود باور دارند، به کارهای دشوار به گونه ای می‌نگرند که باید بر آنها پیروز شوند نه به شکل تهدیدهایی که باید از آنها دوری کنند.

به آرزوهای خود ایمان بیاورید و به گونه‌ای به آنها فکر کنید که گویی به زودی رخ می‌دهند. 

ادامه مطلب...

انگیزه ای برای درس خواندن ندارم

دست و دلم به درس خوندن نمی ره و هر چی می خوام خودم رو متقاعد کنم که باید درس بخونم ، نمی تونم؛ همة امکانات هم برای درس خوندن فراهمه، چه کنم؟

هر رفتاری که انسان انجام می دهد، ناشی از تعامل سه عنصر هدف، انگیزه و نیاز است. چرا وقتی ما تشنه می شویم، سراسیمه به هر طرفی می رویم، تا آب به دست آوریم و رفع عطش کنیم؟ زیرا نیاز به آب داریم و کمبود آب در بدن ما، موجب انگیختگی فیزیولوژیکی ما می شود و ایجاد انگیزه می کند و در نتیجه، برای رسیدن به هدف، یعنی آب، همة سعی و تلاش خود را به کار می گیریم. اگر شما می خواهید انگیزة مطالعه کردن بیشتری پیدا کنید، در مرحلة اول باید هدف خود را مشخص کنید. وقتی مشخص شد که شما چه هدفی دارید، طبعا برای رسیدن به آن هدف، احساس می کنید که نیازمند چیزهایی هستید که از طریق مطالعه و درس خواندن به دست می آیند و در نتیجه، برای دست یابی به آن چیزها، برنامه ریزی می کنید؛ سپس بر اساس آن برنامه، عمل می کنید.

بدون تردید، شما به خاطر هدفی در کنکور سراسری شرکت کردید؛ تا به دانشگاه راه پیدا کنید. حال که وارد دانشگاه شدید، باید توجه داشته باشید که هدف شما چه بود؛ زیرا بعضی از دانشجویان، یا هدف نهایی خود را گم می کنند و یا اهداف واسطه ای را به عنوان هدف نهایی، تلقی می کنند که در هر دو صورت، دچار نوعی سردرگمی می شوند و انگیزه ای برای مطالعه ندارند؛ حال آن که وارد دانشگاه شدن، در واقع، آغاز راه است و برای طی کردن این راه، باید شبانه روز تلاش کرد و از همة امکانات، بهره جست؛ تا به هدف رسید. موفقیت در تحصیل، برآیند عوامل زیر است:

ادامه مطلب...

چگونه می توان در خانه ورزش کرد

تمرینات ورزشی در خانه فواید بسیاری دارد. نه تنها نمی خواهید برای رفتن به سالن وقت بگذارید بلکه هزینه ای هم نمی دهید. اگر می خواهید بدن متناسب داشته باشید ، چند مرحله اساسی برای تمرین در خانه در نظر بگیرید که می توانید نتایج بسیار موفقی را ببینید.

 1 -آماده شدن برای تمرین در خانه

- جلسات ورزشی خود را جدی بگیرید.

- روزها و زمانهای خاصی را برای جلسه تمرین خود انتخاب کنید (مانند دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه ساعت 7 صبح).

- بهترین مکان را در خانه خود انتخاب کنید که در آن احساس راحتی بیشتری در انجام کارهای روزمره دارید. مطمئن شوید که فضای کافی دارید و هیچ اشیاء تداخل ندارند.

ادامه مطلب...

چرا باید ماسک بزنیم؟

فایل های ضمیمه :
1. 13.png

مهم ترین نکات امنیت در اینترنت

امنیت سایبری یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر به آن توجه قابل ملاحظه‌ای شده و با نگاهی به اخبار دنیای فناوری هر روز اخبار مهمی در زمینه نفوذ و انتشار مشخصات حساب‌های کاربران منتشر می‌شود.

در ادامه 9 نکته مهم درباره امنیت در اینترنت آمده است که مانند امنیت فیزیکی مهم هستند.

۱- تایید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید:

تایید هویت دو مرحله‌ای در حقیقت اضافه کردن یک لایه امنیتی برای حساب‌های مختلف آنلاین است به گونه‌ای که پس از وارد کردن رمز عبور، صاحب حساب باید یک کد را که از طریق پیامک و یا اپلیکیشن دریافت می‌کند وارد کند. هم اکنون سرویس‌های مختلف و معروف دنیا این امکان را برای حساب‌های خود ارائه می‌دهند، به عنوان مثال گوگل، فیس‌بوک، توییتر، واتس‌اپ، تلگرام این امکان را ارائه می‌دهند.

به دلیل اهمیت این ویژگی شما باید همواره و بدون معطلی، آن را در حساب‌های مختلف خود فعال کنید. برای شروع توصیه می‌شود که ورود دو مرحله‌ای را برای حساب گوگل خود فعال کنید.

ادامه مطلب...

من خیلی زود خسته میشم

“من خیلی زود خسته میشم ” این جمله شاید خیلی به گوشتون خورده باشه یا اصلا ممکنه مشکل شما باشه . خستگی دلائل زیادی داره شاید مشکل تنفسی داشته باشی ، بیماری قندی ، کم خونی و یا حتی افسردگی . شما باید به پزشک مراجعه کنید و علت را بدونید و درمانش کنید .

 ۱- با نشانه های قطع تنفس در هنگام خواب آشنا شوید

این مشکل یک عارضه معمولیه که میتونه برای هر شخصی اتفاق بیفته، اما میتونه مشکلات جدی رو بوجود بیاره. در شخص مبتلا به این عارضه در هنگام خواب گلو در شکل طبیعی خودش قرار نمیگیره که باعث بی نظمی تنفس در هنگام خواب میشه. این عامل باعث نرسیدن اکسیژن کافی به بدن و باعث بروز استرس میشه. اگه با این عارضه مواجهی حتما با پزشک خودت برای از بین بردن عوارضش مشورت کن.

ادامه مطلب...

بهترین روش آمادگی برای امتحانات چیست؟

این سوال یک پاسخ کاملا منطقی دارد: به طور منظم سر کلاس‌های درس حاضر‌شدن و شرکت‌کردن در بحث‌های مطرح شده و مطالعه مرتب درس‌ها به طور مستمر از همان ابتدای ترم. با این روش موقع امتحان شما فقط باید مروری مختصر روی درس‌هایتان داشته باشید و مطالبی را مطالعه کنید که قبلا بخوبی یادگرفته‌اید، اما متاسفانه حتی بهترین برنامه‌های دانش‌آموزی همیشه این خط سیر را دنبال نمی‌کند.

 

زندگی، تفریح، بودن کنار دوستان، شغل یا حتی موضوعاتی ناراحت‌کننده ممکن است در این خط سیر اختلال ایجاد کند؛ بنابراین در این مقاله قصد دارم به دانش‌آموزانی که به برنامه اورژانسی تحصیلی نیاز دارند و می‌خواهند خود را برای امتحان آماده کنند، پیشنهادهایی بدهم.

ادامه مطلب...

مشاهده مطالب قدیمی تر...